ÎNFIINȚARE FIRMĂ

Pentru infiintarea unei firme sunt necesare o serie de acte care trebuiesc completate riguros ( continut si forma). Puteti deschide o firma pe cont propriu fara ajutor de la firme specializate daca sunteti obisnuiti cu actele si cu birocratia mergind la ONRC, insa aveti nevoie de consultanta fiscala si contabila chiar de la redactarea actelor, pentru a va pune in tema cu aspectele specifice domeniului in care vreti sa activati. Recomandam sa va cautati contabil inainte de infiintarea firmei si sa aveti un plan de afaceri care sa cuprinda un buget de cheltuieli pe care le aveti de facut pana la obtinerea de venituri.

Sigla rotunda activ expert business

Suna si programeaza-te la o consultatie gratuita!

Beneficiezi de:
– consultanta gratuita pentru infiintarea firmei
– consultanta fiscala aferenta domeniului de activitate
– oferta de start-up pentru servicii de contabilitate

Recomandari la infiintarea unei firme

Este important sa cunoasteti si sa optati la intocmirea actelor pentru deschiderea firmei pentru impozit pe venit sau impozit pe profit. Imediat dupa ce obtineti certificatul de inregistrare al firmei trbuiesc urmati o serie de pasi pentru a organiza activitatea firmei cu privire la aspectele contabile si fiscale, si a evita neplacerile ulterioare. Astfel:

  • Trebuiesc cumparate si inregistrate o serie de registre in termen de 30 zile de la infiintare (Registrul unic de control, Registrul de evidenta fiscala..).
  • Pentru angajarea unui salariat va trebui mai intai sa-l inscrii in Revisal cu o zi inainte sa inceapa activitatea, ceea ce presupune depunerea unei declaratii la Inspectoratul Teritorial de Munca cu cel imputernicit sa opereze in Revisal (nu ai voie sa faci contract cu data anterioara inregistrarii in Revisal).
  • Daca te-ai inregistrat ca platitor de TVA trebuie facut un dosar si depus la administratia financiara.

Stabilirea codurilor CAEN

Atentie la stabilirea codurilor CAEN de activitate sa nu omiteti de la inceput anumite activitati secundare pe care intentionati sa le desfasurati in paralel cu obiectul principal de activitate, pentru a nu fi nevoit sa faceti ulterior acte aditionale la registul cometului. Verificati de la inceput ce acte si autorizatii aveti nevoie pentru desfasurarea activitatii.

Inca de la intocmirea actelor trebuiesc avute in vedere o serie de aspecte cu privire la fiscalitate. Este recomandat atunici cand doriti sa deschideti o firma sa consultati experti in domeniul fiscal, sa stiti de la inceput cum organizati contabilitatea firmei. Un aspect foarte important este si completarea formularului de inregistrare fiscala care se completeaza inca de la constituire (vectorul fiscal).

Administratorul unei firme este raspunzator de organizarea si activitatea unei firme. Odata obtinut certificatul de inregistrare al firmei trbuiesc urmati o serie de pasi in organizarea activitatea firmei cu privire la aspectele contabile si fiscale. Trebuie organizat si departamentul de contabilitate.

Acte necesare pentru infiintarea firmei

  • Copia dupa B.I./C.I./Pasaport asociatului/asociatilor
  • Copia dupa B.I./C.I./Pasaport – administratorului/administratorilor
  • Rezervarea de denumire a firmei
  • Copia dupa Contractul de spatiu – pentru locatia in care se va afla sediul social (cu datele de identificare ale proprietarilor) si, daca este cazul, al spatiului unde este punctul de lucru
  • Contractul de comodat (– imprumutul spre folosinta al spatiului unde va fi sediul social, adica unde va fi inregistrata firma
  • Acordul asociatiei de proprietari/locatari (este necesar atat pentru sediul social, cat si pentru punctul/-ele de lucru – daca locatiile sunt separate si daca este cazul)
  • Actul Constitutiv al firmei
  • Declaratii pe proprie raspundere ca pot indeplini calitatea respectiva ale asociatului / asociatilor sau administratorului / administratorilor autentificate ( sau date in fata referentului ORC).; aceasta declaratie este data in fata notarului
  • Specimenul de semnatura al asociatului/asociatilor
  • Dovada depunerii capitalului social
  • Cererea de infiintare a firmei
  • Anexa privind inregistrarea fiscala a firmei
  • Declaratia pentru obtinerea autorizatiilor
  • Procura data de asociati sau de catre asociatul majoritar persoanei insarcinate sa depuna dosarul la sediul Oficiului Registrului Comertului – autentificata ( sau imputernicire avocatiala)